Krem z borowików wersja minimum

 Sezon na grzyby czas start. Jest bardzo sucho, więc niestety grzybów nie ma tyle, co w tamtym roku, a i robaczywych trafia się sporo, ale są! Ostatnio wybraliśmy się na chwilę do lasu razem z dziećmi i w przeciągu godziny zebraliśmy cały kosz. Tradycyjnie pierwszym daniem, które w sezonie przygotowuję z borowików, bo to głównie je zbieramy jest zupa grzybowa, tym razem w ruch poszedł krem z tych aromatycznych grzybów. Nie przedłużając, zrobiłam dosłownie dwie porcje:




Składniki:

4 ziemniaki

1 marchewka

3 cm pora

2 łodygi selera naciowego

2 szklanki oczyszczonych i pokrojonych borowików

2 łyżki śmietany kremówki

sól

pieprz

tymianek


Do dzieła

Wyszło mi leniwie i prosto, bo miałam pokrojoną marchewkę pora i selera w zamrażarce, właśnie na taki szybki obiad, kiedy nie wyrabiam na zakręcie. Zagrzałam w rondlu dwie łyżki oleju, zeszkliłam na nim pora, selera i marchewkę. Dodałam pokrojone grzyby, chwilę smażyłam, dodałam sól i pieprz. Zalałam wodą i dodałam pokrojone w kostkę ziemniaki. Całość gotowałam do miękkości ziemniaków. Zmiksowałam i już na talerzu polałam kremówką, do tego odrobina natki do dekoracji i już!

7 komentarzy:

  1. Prosta zupa :) Muszę koniecznie zrobić, bo i podczas spaceru zebraliśmy porządny koszyk grzybów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jestem przeciwniczką grzybów, nawet tak prostych w wykonaniu, ale wiem komu podeślę ten przepis ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie wczoraj z całą rodziną uzbieraliśmy i to wcale nie było mało .Część poszła na ususzenie a z reszty z tego przepisu była zupka .Dziś będzie na obiad .Dziękuję bardzo .

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak tylko będziemy mieli własny samochód, to lasy są nasze. Grzybobranie to niesamowity relaks, a taka zupa to raj dla podniebienia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo rzadko jadam grzyby, ale narobiłaś mi na nie niesamowitej ochoty!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak jesień , to i grzyby , a w tym sezonie straszna susza .Jutro zobaczę na ryneczku i spytam o borowiki , bo narobiłaś strasznej chęci .

    OdpowiedzUsuń
  7. Jesienią zapachniało .Uwielbiamy takie proste dania , a zarazem bardzo dobre .Szybkie w przygotowaniu .

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Matka Żywicielka , Blogger