Historia Polski, która wciąga

 Mam grube zaległości, takie po bandzie, właśnie się zorientowałam, że nie pokazałam Wam jeszcze książek, które zamówiłam Zetowi w sierpniu, a takie były fajne. Na szczęście rok szkolny trwa, więc istnieje szansa, że przydadzą się również Waszej młodzieży. 




Mówimy tu o serii ,,Horrendalna historia Polski" od Wydawnictwa HarperKids. Nie wiem, jak u Was było z nauką historii w szkole, ale dla mnie poza opowieściami Pana Gołębiewskiego z liceum, które składały się głównie z ciekawostek, których w książkach próżno szukać, to była straszna nuda. W zasadzie nie pamiętam zbyt wielu dat, często uleciały mi nazwiska, ale opowiastki nauczyciela mogę cytować. To był świetny człowiek. Takiego nauczyciela historii chciałabym dla Zeta, bo wiem, że jak trafi na kogoś, kto nie będzie w stanie go zaciekawić, to nie zapamięta nic. 


Podsunęłam mu więc dwie książki z serii ,,Horrendalna historia Polski", na początek wybrałam tytuły ,,Sprytni Słowianie" i "Dynamiczna dynastia Jagiellonów". Obydwie książki w sposób przystępny i zabawny przekazują fakty z naszej historii, uciekając się do języka, który łatwiej przyswoić współczesnemu dziesięciolatkowi. 

Z książki o Słowianach dowiemy się wszystkiego, co należy wiedzieć o początkach naszego Państwa. Poznamy słowiańskich Bogów, władców, jakie państwa powstały z tych plemion, poznamy historię chrztu Polski i konsekwencji, jakie dał, nie tylko tych pozytywnych. Ale dowiemy się także, a może przede wszystkim, jak żyło się w tamtych czasach, jak wyglądała medycyna, prawo i życie zwykłych ludzi. Pasjonująca i zabawna historia była doskonałym wieczornym towarzyszem Zygmunta.

Dynastia Jagiellonów okazała się mniej pociągająca dla Zeta. Zaskoczyło mnie to trochę, wszak zaczyna się od tego, jak na polskim tronie zasiada rówieśnica mojego syna. Ale może lepiej by w to wszedł, gdyby miała na imię Zygmunt, a nie Jadwiga. Na szczęście dwóch ostatnich już miało właściwe Imię, więc ostatecznie książka została połknięta. 

Tak czy inaczej warto zerknąć na te pozycje, bo stanowią gratkę nie tylko dla miłośników historii, którzy chcą poszerzyć wiedzę, ale też zachęcają do przyswajania informacji te dzieci, które niekoniecznie na pierwszym miejscu wśród ulubionych przedmiotów stawiają historię. Wiedza podana w sposób, który jest ciekawy i zabawny sprawia, że łatwiej zapamiętać najważniejsze fakty.  Książki możecie kupić TUTAJ po 15,99 zł za sztukę.






3 komentarze:

  1. uwielbiam tę serię, ale nie miałam pojęcia, ze wydali też polskich królów, muszę nadrobić te braki ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam kilka książek z tej serii, natomiast te najwidoczniej przegapiłam. Ja z kolei bardzo lubiłam historię. 😉

    OdpowiedzUsuń
  3. Mamy te książki i kilka innych i mega się spodobały Noamowi

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Matka Żywicielka , Blogger