Sen o smokach, pomysł na prezent dla chłopca

 Już nie pamiętam, od czego zaczęła się miłość chłopców do smoków. Może to taka naturalna konsekwencja fascynacji dinozaurami i Lego Ninjago? W każdym razie, kiedy odebrałam przesyłkę od Naszej Księgarni wiedziałam, że będzie szał. Wcale się nie pomyliłam. Od pierwszego spojrzenia do paczki słyszałam co chwila: ,,Możemy już zdjęcia ze smoczkiem?" ,,A możemy zagrać w smoczy sen?"




W końcu w weekend było dość czasu. Zet na hasło, że może wziąć książkę ,,Fakty i plotki o smokach" Nikoli Kucharskiej, zniknął z nią na dłuższą chwilę. Wcale się nie dziwię, bo książka po pierwsze pozwala uwierzyć w istnienie smoków, po drugie jest zabawna, a po trzecie jest przepięknie zilustrowana. Dzięki wydaniu na grubych kartonowych stronach książka wytrzymuje nawet intensywne użytkowanie. 


,,Fakty i mity o smokach"

To książka idealna dla każdego młodocianego fana tych bajkowych stworzeń, a także dla dzieciaków, które zwyczajnie lubią się pośmiać. Bo powiedzcie, czyż nie bawi Was fakt, że smoki chodzą do szkoły, gdzie na lekcjach muzyki nauczycielka ,,smakuje ich głosy, żeby ocenić ich pyszność"? Poznacie niezwykłą anatomię tych stworów, dowiecie się, np jakie skrzydła, czy czubki ogona u nich występują, ale też już nigdy nie będziecie mieć trudności ze zlokalizowaniem ośrodkowego układu spokojeniowego. Autorka zajęła się też wyjaśnieniem dość trudnego tematu mianowicie opowiedziała burzliwą historię narodzenia się przyjaźni smoczo-ludzkiej, a także podała przyczyny jej zerwania, np. epidemię smoczej czkawki... Ale nie wszystkie smoki są takie same. Poznacie ich rodzaje i ich specyfikę. Dowiecie się co nieco o jajkach, dzieciństwie i innych rodowych historiach smoczych przyjaciół. Do tego poznacie wiele różnych ciekawostkach, o których jestem pewna nie mieliście pojęcia. No bo kto z Was zna choćby jedna smoczą gwiazdę, albo wie, czego smoki uczą się w szkole, jakie mają wady postawy? Ta książka wyjaśni Wam wszystko! A kiedy już będziecie mieć choć minimalną wiedzę o smokach...













Smoki - gra karciana

Opowiadałam Wam już jakiś czas temu o grze ,,Sen", która pochłonęła nas bez reszty. Dziś przedstawiam wam wariację na temat tych bajkowych krain, tym razem w wersji ze smokami. Zasady są bardzo podobne, choć nie identyczne, jak w poprzedniej wersji. W instrukcji znajdziecie możliwość rozbudowania tej gry, tak, aby rozgrywka trwała dłużej, niż 20 minut, które wydawca zapowiada na pudełku. W chłodną i deszczową niedziele, z wielką przyjemnością testowałam tą grą z chłopakami i przyznaję, że wciągnęła mnie chyba jeszcze bardziej niż poprzedniczka. Ilustracje znów bajkowe, od pięknych, magicznych, po lekko niepokojące. Fajna rzecz! A filcowy smoczek, był miłym dodatkiem do paczki od wydawnictwa, w tej chwili trwają negocjacje, czy spędza po dniu u każdego dziecka, czy przejmują opiekę nad nim co godzinę. 








7 komentarzy:

  1. Ksiązke też mamy,a w grę chętnie się zaopatrzymy. Piękne grafiki,nie można oderwać od nich oczu!

    OdpowiedzUsuń
  2. książka jest świetna! Mój syn jest nią zachwycony.

    OdpowiedzUsuń
  3. Smoki jak najbardziej dla chłopców, ale dziewczynki też je lubią ;) Książka podoba mi się znacznie mniej niż gra. Karcianka ma piękną grafikę. Jestem zachwycona.

    Pozdrawiam,
    Karolina z TAMczytam

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny zestaw dla młodego zaciekawionego smokami dziecka, osobiście sama lubie bardzo czytac takie ciekawostki dziewczynom . gra tez widze fajna.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow, uwielbiamy smocze klimaty! Ostatnimi czasy miałam wrażenie, że smoki są trochę zapomnianym motywem, a tutaj taka niespodzianka ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdecydowanie nasze klimaty! Musimy kupić i książkę, i grę:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Moi chłopcy byliby zachwyceni, uwielbiają smoki więc książka by ich oczarowała. A nad grą bym się zastanowiła

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Matka Żywicielka , Blogger