Szukam i opowiadam. Książki wspomagające rozwój dzieci

Już myślałam, że tego postu nie napiszę. Wszystkie znaki na niebie i ziemi były przeciwko mnie.Zamówione w Naszej Księgarni książki szły do mnie chyba z miesiąc. Kurier się nie popisał. Potem nawał lektur szkolnych skutecznie blokował nam czytanie relaksacyjne, do tego mój rotawirus, słabe światło do zdjęć i jeszcze rot u Kazika. 




Jest 23:16 zaczynam pisać. Kazika odkładałam chyba z siedem razy, bezskutecznie. Zdjęcia ostatecznie zrobiłam w biegu wykorzystując moment. Muszą wystarczyć, bo szkoda nie pokazać tych książek. Obydwie są fajne i obydwie warte polecenia.

Pucio umie opowiadać


Jeśli znacie już Pucia, to nie wiem, czy trzeba mówić coś więcej niż  to że jest nowa książka z tą postacią? Tym razem Pucio zostanie starszym bratem, a my będziemy towarzyszyć mu od początku, od informacji, że mama jest w ciąży. Przeżyjemy razem pojawienie się bobasa, pierwszą kąpiel, odrobinę zazdrości i pierwsze zabawy z młodszym bratem. Co Wam dużo będę mówić, jako mama trójki od początku miałąm wiele lęków, nie tylko o Zeta, jego pozycja w domu zawsze była mocna i miał tego świadomość. Ale Ted? Tyle naczytałam się o tym, jak środkowe dzieci czują się pokrzywdzone, odsunięte, że chyba przeżywam tą historię bardziej niż Pucio. Książkę polecę Wam nie tylko w sytuacji, kiedy rodzina się powiększa, to także okazja, żeby powspominać z dzieckiem pierwsze chwile jego życia. Kazik póki co skupia się na tym, gdzie jest piesek, a gdzie kotek, ale starszaki chętnie zadają pytania, które sugeruje książeczka. Fajną opcją jest też historyjka obrazkowa na dole strony. To na ich podstawie dziecko ma opowiedzieć historię, którą właśnie usłyszało. Bardzo fajna pozycja dla tych, którzy chcą rozwinąć u swojego dziecka nie tylko umiejętność snucia historii, ale też wesprzeć funkcje poznawcze i opowiedzieć jak to było u Was.





Detektywi z Tajemniczej 5, Zagadka zbuntowanego robota


To zdecydowanie opowieść dla nieco starszych dzieci. Zet i Ted odnaleźli się w niej doskonale. Zacznę od tego, że opowieść osadzona jest bardzo mocno w znanych im realiach, bo w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Chłopcom to miejsce bardzo się spodobało, więc kiedy usłyszeli, że Piotrek,Jaga i Anka tam zaczną swoją przygodę z ukochaną przez Zeta robotyką słuchali jak zaczarowani. Piotrek i Anka interesują się robotami i programowaniem, więc zaplanowana przez tatę Piotrka wycieczka wydaje się im być mocno atrakcyjna. Jaga młodsza siostra Piotrka postanawia się na niej nudzić. Swoją wizytę w Centrum ta czwórka zaplanowała zacząć od przedstawienia na podstawie "Bajek robotów" Lema wystawianej przez robothespiany czyli roboty - aktorów. Jaga od razu zakłada,że będzie się nudziła, jednak podczas przedstawienia następuje awaria prądu, a kiedy światło się zapala, jeden z aktorów znika. Czy się odnajdzie i jak potoczą się losy bohaterów, tego Wam oczywiście nie zdradzę, bo bardzo chciałabym, żebyście przeczytali tę książkę razem ze swomi dziećmi. Bardzo-warto.



7 komentarzy:

  1. Czytam już kolejną recenzję nowego Pucia i chyba się w końcu skuszę, bo same pozytywy :) A zdjęcia robione w locie czasem wychodzą najlepiej - ciekawa perspektywa się tworzy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mamy wcześniejsze części, na tą się nie skusiliśmy, bo ostatnio entuzjazm mojego synka w stosunku do Pucia trochę osłabł. Może po prostu mu się "przejadł" ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pucio jest słynny u małych czytelników, logopeda polecił nam te książeczka na wadę wymowy

    OdpowiedzUsuń
  4. U nas wielkim hitem był Pucio na wakacjach- mieliśmy z biblioteki i nie zliczę ile razy musiałam to przeczytać mojemu 3,5 latkowi. Myślę, że ta najnowsza część pucia również byłaby hitem. I bardzo zaciekawiła mnie druga książka- coś w sam raz dla mojego 6,5 latka

    OdpowiedzUsuń
  5. Po Twojej recenzji Pucia zdecydowałam się na zakup tej książeczki

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja wychowuję dzieci bez Pucia. Koniecznie muszę to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pucio jest świetny pod każdym względem

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Matka Żywicielka , Blogger