(Lakto) wegetariańskie carpaccio z buraka

Tak jak pisałam Wam wczoraj - powoli wracam na właściwe tory. Zaczęłam znów rozpisywać plany działania, bo tak żyje mi się znacznie bardziej komfortowo. A i jedzenia mniej się marnuje, bo lepiej planuję wykorzystanie tego, co mam w domu.




Chłopcy lubią zupę krem z buraków pieczonych, a jak nie chce mi się upiec, to kupuję w Lidlu takie gotowane. Małe oszustwo, które bardzo ułatwia życie. Ale ile zupy może zjeść dwóch małych chłopców (jedzą ją tylko Zet i Kazik). A buraczków w paczce miałam pięć. Dwa wykorzystałam do zupy, a trzy pozostałe...

Składniki


2-3 gotowane, albo pieczone buraczki czerwone
1/3 kostki sera sałatkowego typu greckiego
garść pestek słonecznika
ocet balsamiczny
olej tłoczony na zimno (użyłam konopnego, ale może być np oliwa lub olej z pestek dyni, coś ze smaczkiem)
świeżotłuczony pieprz czarny

Zróbmy to!


Buraczki (ostudzone) kroję ostrym nożem w bardzo cienkie plasterki i układam na płaskim naczyniu, tak, żeby delikatnie na siebie zachodziły. Pokrusz ser na buraczki (im twardszy i bardziej słony tym smaczniej, czasem używam koziego). Skrapiam obficie octem i olejem, obsypuję pestkami i oprószam pieprzem. Do dekoracji można dodać kiełki, bardzo fajnie sprawdziły się u mnie kiełki buraka.

Jak upiec buraki


Czasem zdarza się tak, że mam w domu surowe buraki i chęć na takie carpaccio. Jeśli u Ciebie też się tak trafi, można to łatwo załatwić. Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni, buraczki owijamy folią aluminiową (pojedynczo) i wkładamy na blaszce do pieca na 30 minut. Wyciągamy, studzimy obieramy i mamy buraki do zupy-krem lub na pyszne carpaccio właśnie. Smacznego ;)

7 komentarzy:

  1. mniam- pysznie wygląda ..az chce się zjeść:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Carpaccio to jedno z moich ulubionych dań, ale to tradycyjne - z wołowiny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam buraki pod każdą postacią, a pod postacia carpaccio jeszcze nie jadłam :) :)

    OdpowiedzUsuń
  4. robiłam! tak samo dobre wychodzi z gotowanych buraczkow :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tradycyjne carpaccio lubię, ale takiego z buraków jeszcze nie jadłam. Przepis brzmi bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie jadłam carpaccio. Twoje wygląda przepysznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę w końcu spróbować takiego połączenia smaków, bo buraki uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Matka Żywicielka , Blogger