Drugim okiem: Marzec zły, dobry i brzydki.

Ledwo się człowiek obejrzał, a już mamy kwiecień i pora na kolejne podsumowanie miesiąca w mediach. Pewna wredna choroba zbyt mocno uprościła mi zadanie, bo marzec minął pod jednym hasłem we wszystkich kolorach tęczy - Koronka, Covid 19,  Sars Cov2, czyli nasz niekwestionowany zwycięzca marca Koronawirus.


pixabay


Choć wirus jest jeden to całe szczęście ludzi i ich postaw jest całe spektrum:

Mamy pomysłowych Dobromirów i ich drukarki 3D na których ludzie zaczęli drukować respiratory, osłony na twarze, przejściówki do filtrów dzięki, którym maska do nurkowania może stać się ochroną przed wirusem.

Mamy firmy, które już zaczęły grozić tym ludziom, że naruszają patenty i ich biedni właściciele nie mogą kasować milionów za części, których nie są w stanie dostarczyć, bo nie wyrabiają z produkcją takie mają żniwa.

Mamy zwykłe ludzkie odruchy, jak robienie zakupów dla starszych ludzi czy zbiórki kasy na sprzęt ochronny dla szpitali ale mamy też szemrane SMSy, które chcą wyłudzić od Was kasę pod pretekstem blokady konta bankowego przez rząd, czy włamania do domów ludzi, którzy trafili do szpitala.

Jednym z moich faworytów jest trend na lizanie deski klozetowej i pokazywanie tego w internetach. Chciałbyś to wiedzieć o swoim partnerze? Za rok taki ktoś publikuje zdjęcie z dziewczyną/chłopakiem/kredensem i moje pierwsze pytanie brzmi: Co z deską Wam nie wyszło?

Mamy różne Think Tanki (uwielbiam to określenie z jednej strony widzę Bastion Wiedzy, a z drugiej mój chory umysł pokazuje mi gości w kitlach laboratoryjnych na dnie basenu/zbiornika), które przewidują dość spójnie, że wirus będzie miał swoje powroty dopóki nie przechoruje go 80% i więcej populacji i umrze około 40-80 milionów ludzi.

Wiedzieliście, że Bill Gates to wszystko przewidział? I nawet powiedział o tym ludziom w 2015. (można sobie napisy włączyć jak ktoś nie mówi po Szekspirowemu)

Został Nam tylko internet i telewizja, a patrząc na to co pokazuje TVP w ramach edukacji, to wolę mieć zepsuty telewizor, wiec nie będę wrzucał więcej, bo większość z nas siedzi w domu i czytało to samo co ja, pewnie nawet więcej, bo jak ktoś siedzi w bloku to nawet nie ma jak ogródka skopać, a ja całe szczęście mogę.

Zastanawialiście się co będzie potem? Magda Gessler zbankrutuje? Ci pracujący w gastronomii albo taksówkarze pójdą z torbami, a producenci maseczek, płynu do odkażania, transport lotniczy będzie jeździł mercedesami? Nie wiem, ale wiem, że "obyś żył w ciekawych czasach" to faktycznie najstraszniejsza klątwa jaką można wymyślić i wcale się nie dziwie, że Terry Pratchett chciał się zawinąć z tego uniwersum. Ja wiem jedno, pewien mądry człowiek, którego zdanie sobie cenię, kupił zamrażarkę skrzyniową.

Aha jeszcze jedno Andrzej Duda ma TikToka...


4 komentarze:

  1. Przestałam czytać i oglądać, jedyne co śledzę to Twitter i ilość nowych przypadków. Siedzę w domu, nie założę TikToka, konkurencja jest zbyt duża ;) TVP mi na szczęście nie działa, tylko fragmenty w internetach oglądam. Ale mam nadzieję, że to szybko minie i nas nie dopadnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też jestem ciekawa co będzie potem, jacy z tego wszystkiego wyjdziemy...

    OdpowiedzUsuń
  3. Obecna sytuacja zmieni nas na zawsze

    OdpowiedzUsuń
  4. Co? Jaki wirus? Na zalando nic o tym nie pisali!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Matka Żywicielka , Blogger