Pięć pomysłów na śniadania i kolacje na diecie, cz 1

Nie wiem, jak Wam, ale mi niezmiennie spędza sen z powiek spędza, co tu jeść na śniadanie i kolację, kiedy muszę trochę zejść z wagi. Dlatego podrzucam Wam kilka pomysłów, na zdrowe i szybkie dania, które spokojnie zastąpią klasyczne podejście do pierwszego i ostatniego posiłku dnia. Testowałam mnóstwo rozwiązań i dziś polecam Wam tylko te, które okazały się naprawdę smaczne, a nie tylko znośne ;)  Dziś wszystkie propozycje są na słono.


pixabay.com



Bo dieta nie może być rzeczą, do której czujemy się zmuszani, to musi być nawyk, który wejdzie nam na stałe do życiorysu, bo zwykle, jeśli przytyliśmy, to nie była kwestia jednego kawałka serniczka za dużo, raczej coś dobimy źle na dłuższą metę. Niedawno pisałam Wam o moim trzydniowym detoksie, który stał się punktem zapalnym i motorem do wprowadzenia pewnych zmian. Te zmiany na dziś, których staram się pilnować, to poza znacznym ograniczeniem spożycia kawy i wprowadzeniem w jej miejsce wody z cytryną, to właśnie zmiana podejścia do śniadań i kolacji. (Na jedzenie pięciu posiłków dziennie przyjdzie jeszcze czas, nie jestem dziś na to gotowa). W każdym razie poniższe dania spokojnie możecie jeść bez wyrzutów sumienia na śniadanie i na kolację, tyle, że do śniadania obowiązkowy jest owoc, do kolacji z niego rezygnujemy.


1. Jajko na miękko z chrupiącą sałatką

Na talerzu, akurat wylądowały dwa jajka, ale to porcja Michała, dla mnie jedno jajko, duża garść szpinaku baby, trzy rzodkiewki, kilka zielonych oliwek, zamiast białej buły zdecydowanie pieczywo żytnie, a najlepiej razowe, sałatkę skrapiamy sokiem z cytryny. W wersji śniadaniowej zagryzamy jabłkiem.




2. Sałatka z bulguru i marchewek

Zrobiłam szybką wersję marchewek po japońsku <KLIK> tym razem cztery marchewki pokroiłam w zapałki, na patelni roztopiłam łyżeczkę masła, wrzuciłam marchewki, dodałam odrobinę miodu i sosu sojowego, obsypałam sezamem, krótko podsmażyłam dodałam do torebki ugotowanego bulguru, do tego maleńka puszka kukurydzy i pół papryki, już na talerzu dodałam do każdej porcji 1/8 awokado skropioną sokiem z cytryny i obsypaną sezamem. To cztery porcje, do śniadania zjedliśmy jeszcze po kiwi.





3. Sałatka z jajkiem w sosie musztardowym

Ogoliłam do tego celu całą doniczkę sałaty. na dwie porcje. Do każdej potrzebujesz też jednego jajka ugotowanego na twardo, kilku rzodkiewek, ćwierć czerwonej papryki. Sos zrobiłam z łyżeczki ostrej musztardy, kilku kropel soku z cytryny, łyżeczki oleju konopnego, soli i pieprzu. Całość podałam z chrupkim pieczywem. Do tego jabłuszko.




4. W doli głównej kalafior

Trzy różyczki ugotowanego w osolonej wodzie kalafiora, użyłam mrożonego. Do tego trzy ogórki kiszone pokrojone w plasterki, pół posiekanej czerwonej cebuli i dużo kopru. Jako śniadaniowy dodatek pomarańcza.





5. Seler z owocami

Ćwierć niewielkiego selera starłam na tarce, na to również na tarce jabłko, dwa orzechy włoskie, delikatnie rozdrobnione na zagryzkę (również w wercji kolacyjnej) kiwi. a do popicia sok z buraka wymieszany w proporcji 3:1 z sokiem z kiszonych ogórków. 






11 komentarzy:

  1. Świetne i inspirujące pomysły. Chętnie z nich skorzystam, ale najpierw muszę zrobić zakupy. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis na marchewkę po japońsku jest świetny, na pewno z niego skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, Ola u nas wyparł zupełnie duszona marchewke 😉

      Usuń
  3. Muszę się nauczyć jeść znowu śniadania 😂🙈

    OdpowiedzUsuń
  4. Od czasu kiedy karmię większą uwagę zwracam na to co jem. Twoje propozycje jak najbardzie mi odpowiadają. Kolorowo i smakowicie.Czego chcieć więcej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Na selera bym się nie zdecydowała, ale inne wyglądają super smacznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. zdrowo i kolorowo, dałaś mi parę inspiracji z których na pewno skorzystam, dziękuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dość nietypowe dania śniadaniowe, ale człowiek całe życie poznaje nowe smaki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Oprócz dania z selerem, wszystko zjadłabym z przyjemnością i nawet bez diety:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystkie dania wyglądają smacznie i kolorowo, zdecydowanie cieszą oko:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawe przepisy. Nie wpadłabym na to by połączyć kalafior i mandarynki

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Matka Żywicielka , Blogger