Nie mów mi, jak mam żyć!

Przeglądam internety i co? Dowiaduję się, jak mam się odżywiać, jak sprzątać, jak rozmawiać, jak podrywać i jak nie dać się zdradzić. Internet, a przynajmniej jego kobieca strona to mrok, kamienie i dwa metry mułu. Nie daj się wciągnąć.


Pixabay


Sama nie raz mówię o depresji, obowiązku badania się, o trudach, normalnych, codziennych. Ale jak wchodzę na portal dla kobiet i widzę same szare zdjęcia i dołujące tytuły, budzi się we mnie instynkt obronny. Przejrzę to, zaśmieję się i pójdę na kolejny, ale wiecie ile nastolatek to czyta? Ile kobiet o niskim poczuciu własnej wartości? Osób, których to nie rozbawi, które poczują się gorsze, poczują, że coś z ich życie, związkiem,relacjami jest nie tak.

Nie jedz, nie pij, nie żyj


Odstaw mleko, gluten, cukier, mięso, sól, tłuszcz, smak. Żyj tylko na wodzie zielonych warzywach i energii z kosmosu. Co z tego,że Ci smakuje i nie szkodzi, odstaw. Taka moda, nikt już tego nie je, więc czemu Ty? Zjadłaś kurczaka zamiast tofu - jesteś gorsza.

Nie nie jesteś. Tofu nie bez powodu się tak nazywa to - fu, nie musi Ci smakować, mięso też nie musi, ale bycie vege jest społecznie akceptowalne, ale bycie zdeklarowanym mięsożercą już nie? Czy ja mówię, że z ludźmi, którzy nie piją mleka krowiego jest coś nie tak? Nie, to czemu świat próbuje mi wmówić, że moja dieta jest zła? Jem mięso, gluten i całą resztę, mam wzorcowe wyniki, kiedyś próbowałam to odstawić i nie były - mój organizm wybrał, więc czemu portal mówi mi, że powinnam to zmienić? Nie słuchaj ich, jedz to, co Ci służy, odstaw to, co szkodzi. Nie bierz udziału w absurdalnych wyzwaniach "30 dni bez..." tylko dlatego, że taka jest moda.

Twój facet to ZŁO


Z babskich portali dowiesz się,że choćbyś nie wiem, jak była szczęśliwa w związku, to tylko złudzenie. Każda kobieta bowiem powinna mieć radar na potencjalne zdrady i kłamstwa partnera, a nawet znać cechy charakterystyczne potencjalnych partnerek i uwaga - wiedzieć, że wiele rzeczy dla tych kochanek łatwych nie jest.

Ale szczerze, co mnie to obchodzi? Naprawdę chcemy szukać usprawiedliwień, żyć w atmosferze kontroli? Każdego wieczoru kładę się spać koło faceta, którego wybrałam, śmieję się z nim i płaczę.Ufam mu, nie chcę przestać. To bez sensu. Czytając taki artykuł możesz zacząć widzieć coś, czego niema,po co Ci to? Jeśli nie ufasz, to po co Ci ta relacja? A z osobą wiecznie kontrolującą ciężko żyć. To zamknięte koło. Daj sobie i partnerowi luz.

A poza tym


Nie daj sobie wmówić jak masz żyć, ani internetom, ani sąsiadce, ani nikomu. to Ty masz czuć się dobrze w swoim życiu, domu, związku,ze swoją dietą i poglądami. Póki nie krzywdzisz innych - chętnie przybiję Ci piątkę.Dlaczego o tym piszę? Bo za mną wielka praca. Wiele miesięcy, dobra - kilka lat, systematycznej roboty wykonanej po to, żeby uśmiechać się rano do lustra. Z tym samym uśmiechem otwierać lodówkę i szafę, nie wstydzić się wziąć dokładki smacznego jedzenia w miejscu publicznym, nie stawać na rzęsach, kiedy mąż spóźnia się pół godziny po pracy. Przed nami święta, nowy rok, taki okres pięknych deklaracji, fajna chwila, żeby coś zacząć robić, coś zmienić. Popracować nad jakością swojego samopoczucia. Co powiecie na wspólne postanowienie poprawy?

7 komentarzy:

  1. To prawda... żyjemy w dość dziwnych czasach, gdzie kreuje się już nie tylko mode, ale właściwie wszystko...zagląda do kuchni, lodówki, sypialni, dokumentów, relacji itd..

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję zdrowego rozsądku. To fakt, że wiele jest obecnie dziwnych mod

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj niestety w obecnych czasach jest jakaś dziwna ... nie wiem ... moda na wtrącanie się w czyjeś życie i to czym bardziej sobie tego nie życzysz tym więcej "rad" dostajesz.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też mam dość tej 'mody', która kreuje schematy... Jak mam myśleć, co jeść i jak się ubierać, i wiele innych.

    OdpowiedzUsuń
  5. Skąd ja to znam...Kiedyś zwracałam na to uwagę, przejmowałam się, starałam dostosować. Teraz jest zupełnie inaczej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj tak, coraz częściej uważamy, że można wtrącać się w czyjeś życie i mówić komuś co powinien robić i jak powinien żyć.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Matka Żywicielka , Blogger