Czy Karta Dużej Rodziny się opłaca?

Z racji posiadania trójki dzieci, według prawa jesteśmy Rodziną Wielodzietną. Przysługuje nam więc uroczy plasticzek zwany Kartą Dużej Rodziny. Dokument ten jest przyznawany rodzicom dożywotnio i dzieciom do czasu osiągnięcia przez nie pełnoletności. Ale co KDR właściwie daje?

www.rodzina.gov.pl


Na stronie PROGRAMU KDR znajdziecie szczegóły, jak dostać swoją kartę i listę partnerów programu, w to nie będę się zagłębiać, napiszę Wam  tylko jakie to są realnie oszczędności. W tym celu zatrzymałam sobie paragony z ostatnich 30 dni z miejsc, gdzie pokazujemy kartę i policzyłam ile kasy zostało w naszym portfelu. Żałuję, że nie wrzucałam tych wszystkich drobniaczków do słoika, bo one lepiej podziałałyby na Waszą wyobraźnię. Mam jednakowoż taki plan, żeby począwszy od grudnia to robić, w ten sposób powinniśmy odłożyć na jakiś ekstraśny wydatek.

Jedzenie


Najczęściej robimy zakupy spożywcze w Lidlu, jest tam dużo produktów, które lubimy, świeże warzywa, chleb typu włoskiego, który ratuje nam skórę kiedy nie upieczemy własnego, sensowny nabiał, oliwki w małych paczuszkach... Duże zakupy spożywcze robię raz w tygodniu, drugi raz wpadam uzupełnić to co szybko się psuje, czyli warzywa i owoce. W tym miesiącu na zakupach spożywczych byłam 9 razy ze wszystkich paragonów naliczyłam 32,74 zł oszczędności. 

Paliwo


Mamy dwa samochody, obydwa jeżdżą na LPG, wcześniej tankowaliśmy na różnych stacjach, teraz z KDR najczęściej wybieramy Orlen, -8 gr na litrze paliwa. W tym miesiącu w sumie tankowaliśmy 8 razy, ja pięć, Michał trzy, dwa razy piliśmy też razem kawę na stacji. Każde tankowanie gazu to oszczędność około 3 zł na baku, do tego, każde z nas raz tankowało benzynę po 10 litrów.  Na paliwie zaoszczędziliśmy 25,96 zł, na kawie 5,92 zł.

Bilet


Żywiciel samochodem dojeżdża tylko do stacji PKP, tam przesiada się w pociąg Kolei Mazowieckich, który dowozi go do pracy. Regularna cena biletu miesięcznego jest pomniejszona o 131.02 zł dzięki KDR.

Karta uprawnia też do wielu innych zniżek, w mniejszych sklepach, w jednym z marketów, w wielu pensjonatach, ale w tym miesiącu nie korzystaliśmy z nich, więc nie będziemy zgadywać ile by tego było. Policzymy to, co mamy "na stole".

W sumie...


W tym miesiącu zaoszczędziliśmy w sumie 195,64 zł.W cieplejszych miesiącach pewnie jeszcze więcej, bo znacznie więcej jeździmy, ale jak już pisałam, bazujemy na tym co leży przed moim nosem.  Dużo czy nie, rzecz perspektywy, dla mnie to jedne zakupy spożywcze w miesiącu gratis, a jak pomnożyć to przez 12 miesięcy, to na koniec roku dostaniemy pokaźną sumkę 2347,68 zł. Wypłata, wcale nie najmniejsza tylko za pokazanie karty. A partnerów przybywa, a z nimi możliwości oszczędzania, więc jeśli masz troje lub więcej dzieci i jeszcze nie masz swojej karty, koniecznie złóż wniosek.


7 komentarzy:

  1. Też jestem mamą trójeczki i również jesteśmy wyposażeni w owy "plasticzek" :D Tak jak piszesz, jednorazowo te zniżki mogą znaczyć niewiele, jednak w skali roku to już konkretny zaoszczędzony pieniądz. Partnerzy przybywają, jednak mogłoby być ich więcej i takich bardziej nakierowanych na wielodzietne rodziny. Ogólnie dobrze, że jest niż miałoby jej nie być :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Pewnie się opłaca :) My póki co czekamy na narodziny drugiego maleństwa i nie myślimy jeszcze o trzecim. Musielibyśmy przebudować dom...

    OdpowiedzUsuń
  3. U nas dwójka dzieci, zatem na kartę się nie łapiemy, ale posiadacze jej chętnie z niej korzystają. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam znajomą która z takiej karty korzysta.

    OdpowiedzUsuń
  5. Za małą mam rodzinę by korzystać z tej karty, ale fajnie że inni mają takie możliwości

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja mieszkam we Włoszech i państwo w ogóle nie pomaga rodzinom, żadnych kart, żadnych dodatków, trzeba radzić sobie samemu, co też czynimy :).

    OdpowiedzUsuń
  7. Szkoda, że karta nie daję więcej możliwości.Znam dwie mamy, co mają po troje dzieci i obie z kart korzystają. Głównie własnie przy zakupach w Lidlu. Żałują tylko, że tak mało ośrodków tupu baseny, aquaparki, kina , czy teatry biorą udział w programie.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 Matka Żywicielka , Blogger